Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

28. 5. 2025

Virtuální realita ve výuce? Zkusme to!

Virtuální realita ve výuce? Zkusme to!

Učitelé si ověřili možnosti využití virtuální reality ve výuce odborných předmětů.


Simulační výuka se stává důležitou součástí moderního vzdělávání. Obchodní ředitel Bc. Jaromír Horský a reprezentantka společnosti Mgr. Martina Paulík z firmy Helago prezentovali vyučujícím využití virtuální reality ve výuce ošetřovatelství. Virtuální realita dokáže propojit teorii s praxí na pozadí simulovaných ošetřovatelských situací, zároveň poskytuje okamžitou zpětnou vazbu. Každý uživatel si volí svoji individuální strategii řešení a učí se tak prostřednictvím vlastních chyb.

Pomocí virtuální reality je student postaven před simulovaný ošetřovatelský problém. Úkolem je vyhodnotit výchozí situaci a v časovém limitu zareagovat správným způsobem. Virtuální trenažer obsahuje desítky ošetřovatelských problémů.

Vyučující odborných předmětů pomocí virtuálních programů zajišťovaly péči o pacienta, jak v nemocničním pokoji, tak v sanitce.

Učení je hra a v tomto případě doslova. Zatím je virtuální trenažér pro ošetřovatelství v plenkách a naráží na řadu omezení. Dá se však předpokládat, že vývoj půjde rychle dopředu a systém bude zdokonalen, zejména jeho ošetřovatelské scénáře. Možná brzy vzniknou i simulační centra pro střední a vyšší odborné školy.

 

Mgr. Hana Kovářová

vedoucí praktického vyučování